Kvantová Teorie Nikoho Nezabije

no-book-cover-available
Author:

Tahle knížka je pro mě jednou z nejzajímavějších a nejdůležitějších vůbec. Krásně popisuje ty složitosti našeho vesmíru, které jdou občas tak těžko pochopit. Díky této knize, která systematicky postupuje kvantovou (občas i nekvantovou) fyzikou, jsem dokázal pochopit mnoho fenoménů s kterými jsem měl dříve problém.

Za mě je to kniha, kterou by si měl každý přečíst. Nemusí vás zajímat vesmír ani fyzika, ale přesto si myslím, že vás tato kniha uchvátí, už jen z toho důvodu, že jste tady (ve vesmíru) a tohle čtete. Autor prochází vesmírem, vrací se v čase a dochází až k velkému třesku. Je to jako detektivka, která postupně odhaluje kousek po kousíčku různé nápovědy, jak to tedy doopravdy bylo. Stejně tak je to zde, až na to, že se neudal zločin, ale nás vesmír. Postupně se vracíme zpátky v čase a odhalujeme ty nejzajímavější poznatky našeho bytí, ze světa fyziky.

Na konci se dostáváme až k samotnému velkému třesku, kde pak, ale přijde jakési "zklamání". Není to jako v detektivce, kdy se na konci dozvíte přesně jak to bylo a řeknete si "ahaa, jasně", zde se dostaneme do bodu, kdy toužíte vědět víc, ale víte, že nikdy vědět nebudete. Přirovnal bych to k pocitu toho, když dočtete skvělou knížku s úžasným příběhem ve kterém jste ponořeni a najednou ji dočtete. Skoro se ptáte "Co teď se životem? Potřebuji tenhle svět číst dál." Podobný pocit jsem měl po dočtení této knihy, jen se mi také po těle rozplynula vděčnost, protože já v tomhle světě jsem, nemusím ho jenom číst. Právě to uvědomení, že to všechno o čem čtu se děje právě teď a tady, v mém těle a všude kolem pro mě bylo úžasné a díky knize o to více zajímavé.